Portugal Fashion | Porto Fashion Week | Fashion Shows Recap + What I Wore

15:52:00


This weekend was officially the best weekend of the month. I was lucky to attend Portugal Fashion which is Porto's fashion week (or fashion weekend). I went on Friday and on Saturday and I had the best time ever. Today I thought I'd share with you my opinions about the shows I watched and the outfits I wore on Friday and on Saturday.

Este fim-de-semana foi oficialmente o melhor do mês. Eu tive a sorte de ir ao Portugal Fashion que é a semana (ou fim-de-semana) da moda do Porto. Fui na sexta-feira e no sábado e diverti-me imenso. Hoje pensei em partilhar a minha opinião convosco acerca dos desfiles que vi e o que vesti na sexta-feira e no sábado.


Susana Bettencourt

This collection called "Flashback" can be described in two words: colourful knitwear. I loved the abundance of colour, the casual and fun style of the pieces and the sportswear vibe that was a common factor in many outfits. The three outfits in the picture above were definitely my favourites.

Esta coleção chamada "Flashback" pode ser descrita em duas palavras: tricotados coloridos. Eu adorei a abundância de cor, o estilo casual e divertido das peças e a vibe desportiva que era um fator comum em muitos coordenados. Os três coordenados na imagem acima foram definitivamente os meus favoritos.


Carla Pontes

This collection called "Cloud" is inspired by clouds and lagoons transported into an urban and versatile atmosphere. Blues and pinks are a constant factor in this collection. Cotton and light denim make this collection lightweight and simple. My favourite outfits were definitely the three above.


Esta coleção chamada "Cloud" é inspirada em nuvens e lagoas transportadas para uma atmosfera urbana e versátil. Azuis e rosas são um fator constante nesta coleção. Algodão e denim leve fazem esta coleção leve e simples. Os meus coordenados favoritos foram definitivamente os três acima.




Estelita Mendonça

This collection filled with original and unique pieces is perfect for the modern man. The show itself was so creative and even though none of it is my style, Estelita's show is one that I always look forward to, every edition. The three outfits above were my favourites.


Esta coleção cheia de peças originais e únicas é perfeita para o homem moderno. O desfile em si foi extermamente criativo e apesar de não ser o meu estilo, o desfile do Estelita é um dos quais eu mais anseio, todas as edições. Os três coordenados acima foram os meus favoritos.



Júlio Torcato

This collection called "Not Only Ordinary People" is "directed towards urban and contemporary men and women". It's inspired by both minimalistic and classic aesthetics and favours details and traditional Portuguese tailoring. I loved the colour palette chosen and the shape of the pieces. The three above are just a few of my favourites.


Esta coleção chamada "Not Only Ordinary People" é "direcionada para homens e mulheres urbanos e contemporâneos". É inspirada em estéticas minimalistas e clássicas e privilegia os detalhas e a alfaiataria tradicional portuguesa. Eu adorei a paleta de cores escolhida e a forma das peças. Os três coordenados acima são apenas alguns dos meus favoritos.



Miguel Vieira

This collection called "África Minha" was inspired by Africa with neoclassical details that offer the collection a more feminine and elegant touch. It ranges from tribal patterns to golden tones from a sunset. This collection was my favourite out of all the ones I saw. I loved every single outfit in it and that's something that doesn't happen very often. It was hard to pick three to show in this post so I just picked random ones. In my opinion, this was the best collection in this 39th edition of Portugal Fashion.

Esta coleção chamada "África Minha" foi inspirada em África com detalhes neoclássicos que oferecem à coleção um toque feminino e elegante. Esta varia entre padrões tribais e tons dourados de um pôr do sol. Esta coleção foi a minha favorita de entre todas as que vi. Adorei todos os coordenados e isso é algo que não acontece com frequência. Foi difícil escolher apenas três para mostrar neste post por isso escolhi à sorte. Na minha opinião, esta foi a melhor coleção nesta 39ª edição do Portugal Fashion.


Elsa Barreto

This collection called "Happiness" was my second favourite. It's inspired by "the constant search for happiness". The collection has a sophisticated and urban vibe to it but never forgetting the youthful and detailed characteristics in the female charm. This collection stands "between dreams and reality" represented by ruffles, fluid fabrics and organza. This was definitely the collection that I would most likely wear. I absolutely love all of the outfits and again, it was hard to pick three outfits so I picked random ones.

Esta coleção chamada "Happiness" foi a minha segunda favorita. É inspirada na "busca constante da felicidade". Esta coleção tem uma vibe sofisticada e urbana mas sem nunca esquecer as características joviais e detalhadas do encanto feminino. Esta coleção está "entre o sonho e a realidade" representada com folhos, tecidos fluidos e organza. Esta foi definitivamente a coleção que eu considero mais usável  para mim. Adorei absolutamente todos os coordenados e de novo, foi-me difícil escolher três por isso escolhi ao acaso.


Fátima Lopes

In this collection inspired by the ocean and its waves and its shiny movements that show the female elegance and sensuality, Fátima Lopes "transports us to a cruise with a ready-to-wear wardrobe for any occasion". This was also one of my favourite shows. I loved all of the outfits and I always do, every edition. Again, I couldn't pick just three outfits so I chose random ones.

Nesta coleção inspirada pelo mar e as suas ondas e os seus movimentos cintilantes que demonstram a elegância e a sensualidade feminina, Fátima Lopes "transporta-nos para um cruzeiro com um guarda-roupa prêt-a-porter para qualquer ocasião". Este também foi um dos meus desfiles


And these were the outfits that I wore on Friday and on Saturday.

E estas foram as peças que usei na sexta-feira e no sábado.


OUTFIT 1 \\ Sweater - Easywear \\ Jeans - Easywear \\ Shoes - Manuel Alves \\ Hat - SheIn
OUTFIT2 \\ Trenchcoat - Stradivarius \\ Sweater - Stradivarius \\ Polka Dot Shirt - Stradivarius \\ Jeans - Zara \\ Boots - Manuel Alves \\ Bag - Parfois


I hope you're having a great day,
Marta Ribeiro xx

All of the pictures from the shows were taken from SapoLifestyle and the description of the collections from Portugal Fashion's website. All of the others are protected by Copyright. Any use without given credit is punished by law.

You Might Also Like

8 coments

Thank you for commenting! I appreciate every comment and I always try to reply to everyone. I hope to hear from you again soon!