Primark Makeup Sponges REVIEW

16:09:00

You know I don't like to be negative and write negative reviews but I know that if I was looking for a review of a product I would like to see honest reviews instead of just positive ones, and that's why I'm writing this one. 

Vocês sabem que eu não gosto de ser negativa e de escrever reviews negativas mas eu sei que se eu estivesse à procura de uma acerca de um produto eu gostaria de encontrar reviews honestas em vez de só reviews positivas, e é por isso que estou a escrever esta.

A while ago I bought a makeup sponge at Primark. It was pink and it was just like the original Beauty Blender except it had a waist. I don't know how to explain but you can tell from the pictures what I'm talking about. That one wasn't the best makeup sponge ever but it wasn't bad for the price. Unfortunately, it started to get really worn out recently. It didn't look clean anymore even after washing it, it had cracks in the base and the top was a bit slanted. So I decided I would go to Primark and get a new one.

Há uns tempos eu comprei uma esponja de maquilhagem na Primark. Era cor de rosa e parecia igual à Beauty Blender original exceto que tinha uma cintura. Eu não sei bem explicar mas conseguem ver nas fotos o que é que eu estou a falar. Essa não era a melhor esponja do mundo mas não era má tendo em conta o preço. Infelizmente, começou a ficar muito usada recentemente. Já não parecia limpa mesmo depois de eu a lavar, tinha ranhuras na base e o topo estava um pouco torto. Por isso decidi ir há Primark e comprar uma nova.


When I got there I saw that they had three kinds of sponges. The pink one, that looked a lot like the old pink one I had, the orange one that looked like the original Beauty Blender and the blue one that seemed like a mix of the pink one with the Real Techniques sponge (I really can't find a better way to explain it, sorry). I got the pink one and the orange one to see which one I liked more.

Quando lá cheguei vi que tinham três tipos de esponja. A cor de rosa, que se parecia muito com a antiga cor de rosa que eu tinha, uma cor de laranja que se parecia com a Beauty Blender original e uma azul que parecia ser uma mistura entre a cor de rosa e a esponja da Real Techniques (não consigo encontrar uma maneira melhor de explicar, desculpem). Eu comprei a cor de rosa e a cor de laranja para ver qual das duas eu gostava mais.


In the store, the pink one didn't seem the exact same as the old one I had. I thought maybe they had changed the shape a bit but it's still basically the same.

Na loja, a rosa não parecia exatamente igual à antiga que eu tinha. Eu pensei que talvez tivessem mudado um pouco a forma mas continuava a ser basicamente a mesma coisa.

A couple days later I decide to try the sponges out and I get the orange one first because that's the one I was more curious about. I get it out of the package and the first thing I notice is how hard it is. I immediately go to the bathroom to get it wet because I thought that would make it better but even after doing that, it was still just as hard and it hadn't grown. I still decided to use it so I poured a bit of foundation on the back of my hand and then went with the sponge and applied it to my cheek. I'm not exaggerating when I say that it felt like I was kicking my face with a rock. I didn't even finish applying my makeup, I immediately stopped and decided to see if the pink one was just as bad as that one. I squished it and it seemed pretty hard. I went to wet it and see if it made a difference, it did not. I then tried to apply foundation with it and it was just as bad as the orange one. Although, the orange one was even worse because of the shape. The pink one's base is flatter so it's easier to apply foundation while the orange one's base is pointier. I was really disappointed with both sponges.

Uns dias depois eu decidi experimentar as esponjas e peguei na laranja primeiro porque era a que eu estava mais curiosa para experimentar. Tiro-a da embalagem e a primeira coisa que eu reparo é o quão dura ela é. Vou imediatamente para a casa de banho para a molhar porque pensei que ficasse melhor depois de o fazer mas continuava dura e não tinha crescido. Mesmo assim, decidi usá-la por isso pus um pouco de base na minha mão e depois fui com a esponja e apliquei na minha bochecha. Não estou a exagerar quando digo que parecia que estava a bater-me a mim própria com uma pedra. Eu nem acabei de aplicar a base, parei imediatamente e decidi ver se a rosa era tão má quanto esta. Apertei-a e pareceu-me bastante dura. Fui molhá-la para ver se fazia diferença, não fez. Depois tentei aplicar base com ela e foi tão má quanto a laranja. Embora a laranja ter sido ainda pior por causa da forma. A base da rosa é espalmada por isso é mais fácil de aplicar base enquanto que a base da laranja é mais pontiaguda. Fiquei bastante desapontada com ambas as esponjas.


After this I decided to compare the new pink sponge with the old one and the differences are obvious. The old one is taller and slimmer while the new one is shorter and larger; the old one's base is more round while the new one's base is flat; the old one's top is pointier while the new one's top isn't as pointier; the old one is bouncy and gets a bit bigger when wet while the new one is hard and doesn't change when wet. You can see the differences in the picture.

Depois disto decidi comparar a rosa nova com a velha e as diferenças são óbvias. A velha é mais alta e menos larga enquanto que a nova é mais baixa e larga; a base da velha é mais arredondada enquanto que a base da nova é espalmada; o topo da velha é mais pontiagudo enquanto que o topo da nova não é tão pontiagudo; a velha é fofa e fica um pouco maior quando molhada enquanto que a nova é dura e fica na mesma mesmo quando molhada. Consegues ver as diferenças na foto.


Overall, the new sponges aren't nearly as good as the old one. I don't know why they changed the quality of the sponges but Primark, please bring back the old sponge. I'm still gonna try to use these new sponges a few times to see if they get softer with use but I highly doubt it. One thing the orange sponge is good for is to bake. I've tried it and it worked really well so not all is bad even though using those little white sponges is probably cheaper that using this one.

Resumindo, as novas esponjas não são tão boas quanto a velha. Não sei porque é que mudaram a qualidade das esponjas mas Primark, por favor traz de volta a esponja antiga. Vou continuar a tentar usar estas novas esponjas mais algumas vezes para ver se ficam mais fofas mas duvido muito. Uma coisa que a laranja é boa para fazer é baking. Eu já experimentei e resultou muito bem por isso nem tudo é mau se bem que usar aquelas esponjinhas brancas é provavelmente mais barato do que usar esta.

I hope you're having a great day, 
Marta Ribeiro xx 
All of the pictures are protected by Copyright. Any use without given credit is punished by law.

You Might Also Like

10 coments

  1. Awesome! Thanks for sharing!


    xx
    Lauren Elizabeth
    Petite in Pearls

    ReplyDelete
  2. I love beauty sponges, but it's a shame they changed it up!

    Enclothed Cognition

    ReplyDelete
    Replies
    1. I know right? It sucks. Thank you for reading Keri!

      Delete
  3. Ah that's a shame they weren't brilliant, but thank you for trying them. At least I know to skip them now, great post! I followed you on Bloglovin' to keep up with your posts xxx

    ALittleKiran | Bloglovin

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeah even negative reviews are good for something. Thank you so much!

      Delete
  4. Amazing and honest review! Thanks for sharing. :)

    ReplyDelete
  5. That's a shame they changed them! I was looking to buy a new beauty sponge but will probably try somewhere else! Would love if you could check out my new post? XX

    The Fashion Road.com
    Instagram @louisefrancescaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah I definitely wouldn't recommend these. Thank you for reading Louise!

      Delete

Thank you for commenting! I appreciate every comment and I always try to reply to everyone. I hope to hear from you again soon!