A Pastel Sweater | OOTD #17

16:05:00

I took these pictures a while ago but I'm only posting them now because I wanted to do other posts first. By the way, have you entered the giveaway currently running here on the blog? If you haven't, go now!

Eu tirei estas fotos há um tempo mas só as estou a publicar agora porque eu queria fazer outros posts primeiro. Já agora, já te inscreveste no passatempo que está a acontecer atualmente no blog? Se não, vai agora!



 I haven't done much this weekend. Yesterday my parents and I went downtown to see the Christmas decorations and to be honest, I was a little bit disappointed. I was expecting a lot more considering the ones they put up last year and the few years before that. The city was still pretty but I was a bit disappointed.

Não fiz muita coisa este fim-de-semana. Ontem eu e os meus pais fomos à baixa para ver as decorações de Natal e para ser sincera, fiquei um bocado desapontada. Eu estava à espera de muito mais tendo em conta as decorações que puseram no ano passado e nos poucos anos antes. A cidade estava bonita mas eu fiquei um pouco desapontada.


My mum's home this week so hopefully we're gonna have loads of fun and go out a lot and enjoy this Christmas atmosphere that you can feel everywhere. I don't celebrate Christmas myself because I'm not religious but my parents and everyone around me do so their joy kinda rubs off on me. And I love to see how everyone is so happy during this time of the year and the lights are gorgeous, the decorations in shops are beautiful, everything about this time of year is amazing and I love it.

A minha mãe está em casa esta semana por isso espero divertir-me e sair muito e aproveitar esta atmosfera Natalícia que se sente em todo o lado. Eu não comemoro o Natal porque não sou religiosa mas os meus pais e toda a gente à minha volta fazem-no por isso a felicidade deles pega-se. E eu adoro como as pessoas estão mais felizes durante esta época e as luzes são maravilhosas, as decorações nas lojas são lindas, tudo nesta época é fantástico e eu adoro. 



I've been listening to Christmas music already and last Friday I watched How the Grinch Stole Christmas, an iconic movie I had never watched from start to finish, only a few bits here and there when it was on TV and I loved it! It's such a cute and funny movie and I really loved it. I've also been watching a bunch of vlogmas videos. I was never much of a vlogs kind of person but lately I've been loving watching them. 
As I'm writing this, my parents are setting up the Christmas tree. And before you judge me for not helping them I think you should know that our tree is as tall as a 3 year old and they've been doing it for about 10 minutes and they're almost done. We have a really small house so we don't have space for a bigger tree. A smaller one looks just as nice and it's much less work so we have been using the same tree for years now. It works for us. 
So what are your plans for this month? Have you gotten into the Christmas spirit yet? Is your tree up already?

Tenho ouvido músicas de Natal ultimamente e na sexta-feira passada vi o filme O Grinch, um filme icónico que eu nunca tinha visto do princípio ao fim, só uns bocadinhos aqui e ali quando dava na televisão e eu adorei! É um filme tão fofo e engraçado e eu gostei bastante. Também tenho visto uma data de videos vlogmas. Nunca fui muito de ver vlogs mas ultimamente tenho adorado vê-los.
Enquanto escrevia isto os meus pais estavam a montar a árvore de Natal. E antes que me julgues por não os estar a ajudar eu acho que devias saber que a nossa árvore é tão alta quanto uma criança de 3 anos e eles têm estado a decorar a árvore há 10 minutes e estão quase a acabar. Nós temos uma casa muito pequena por isso não temos espaço para uma árvore maior. Uma pequena é igualmente bonita e dá muito menos trabalho por isso nós temos usado a mesma árvore nos últimos anos. Funciona para nós.
Então quais são os vossos planos para este mês? Já foram contagiados pelo espírito do Natal? A vossa árvore já está montada?


OUTFIT \\ Sunglasses - Ray Ban (Similar here) \\ Trenchcoat - Stradivarius (Similar here and here) \\ Knit Sweater - Lefties (Similar here and here)  \\ Jeans - Zara \\ Booties - Manuel Alves (similar here and here)  \\ Bag - Parfois (similar here and here)

I hope you're having a great day,
Marta Ribeiro xx

All of the pictures are protected by Copyright. Any use without given credit is punished by law.

You Might Also Like

10 coments

Thank you for commenting! I appreciate every comment and I always try to reply to everyone. I hope to hear from you again soon!