Best of 2016: Makeup

16:38:00

Monday was time for fashion. Today, it's time for makeup.
I tried many makeup products this past year and I thought I'd share my favourites with you. Just to clarify, I don't know when these products were released but I'm sure most of them weren't released in 2016 so this is a list of products that were new to me, not new to the market.

Na segunda-feira foi moda. Hoje, é maquilhagem,
Eu experimentei muitos produtos de maquilhagem no ano passado e pensei em partilhar os meus favoritos convosco. Só para clarificar que eu não sei quando é que estes produtos foram lançados mas tenho a certeza de que a maior parte deles não foram lançados em 2016 por isso isto é uma lista de produtos que eram novos para mim, não para o mercado.


Catrice Sun Glow Bronzing Powder

I had heard about this bronzer from a Portuguese YouTuber and Blogger that said this was the best bronzer she had ever tried. I was in need of a new bronzer so I got it and I have to say this definitely is the best bronzer I've ever tried. It's not too warm but it's too ashy either, it's the perfect amount of both and it's great for contour and bronzing the face. I use it everyday and I'm sure I'm gonna run out of it soon.

Eu já tinha ouvido falar deste bronzer por uma YouTuber e Blogger portuguesa que disse que este era o melhor bronzer que tinha experimentado. Eu precisava de um bronzer novo por isso comprei este e devo dizer que este é definitivamente o melhor bronzer que eu já usei. Não é demasiado quente mas também não é cinzento, tem a quantidade perfeita dos dois e é ótimo para contornar e bronzear a pele. Uso-o todos os dias e tenho a certeza de que vai acabar brevemente.


Catrice High Glow Mineral Highlighting Powder

I wasn't a big fan of highlighters because I've always had oily skin and I never thought they would look good on me but when I saw this one on the shelf of my local drugstore I picked it up and I was not disappointed. This was the first highlighter I had ever tried and I still think it's an amazing product. Over the year, my skin started to change a little bit and became more combination than oily so this product came in handy.

Eu não era grande fã de iluminadores porque sempre tive pele oleosa e nunca pensei que me ficassem bem mas quando vi este na prateleira da loja comprei-o e não fiquei desapontada. Este foi o primeiro iluminador que experimentei e ainda acho que é um produto fantástico. Ao longo do ano, a minha pele foi mudando um pouco e tornou-se mais mista do que oleosa por isso este produto foi muito útil.


Beter Eyelash Curler

I had never curled my lashes before this product came into my life. And I only got it because whenever I wore light coloured eyeshadow, it would fall on my lashes and because I didn't wear mascara, my lashes would look all blonde and barely visible. So I thought an eyelash curler would be a great idea and it was! It made my lashes look a million times better, much fuller and longer.

Eu nunca tinha enrolado a minhas pestanas antes de este produto entrar na minha vida. E só o comprei porque sempre que usava sombra de cor clara, ela caía nas minhas pestanas e por eu não usar rimel, as minhas pestanas pareciam louras e pouco visíveis. Então pensei que um enrolador de pestanas era uma grande ideia e realmente foi! Fez com que as minhas pestanas perecessem muito melhor, mais volumosas e longas.


Essence All Eyes On Me Waterproof Mascara

This was a product I didn't get for myself. My mum wanted to get a mascara to wear on my brother's wedding so she decided to get this one because I told her that Essence mascaras were really good since all the makeup artists were talking about them. I had never tried mascara and the first time I tried it was a couple days before the wedding because I wanted to see what it looked like and I loved it. And the fact that we got the waterproof version made it even better because it didn't smudge at all.

Este foi um produto que eu não comprei para mim. A minha mãe queria um rimel para usar no casamento do meu irmão então ela decidiu comprar este porque eu disse-lhe que os rimeis da Essence eram muito bons pois todas as maquilhadoras profissionais falavam sobre eles. Nunca tinha experimentado rimel e a primeira vez foi uns dias antes do casamento porque queria ver como é que me ficava e adorei. E o facto de ser à prova de água faz com que seja ainda melhor porque não esborrata de todo.


NYX Liquid Suede Lipstick

I've only found this product in November but let me tell you, this product changed my life. Everything about it is amazing and I love it so much I'm already saving up to buy more colours. This was probably my absolute favourite product of the entire year.

Eu só encontrei este produto em Novembro mas deixem-me dizer-vos, isto mudou a minha vida. Tudo sobre ele é fantástico e adoro-o tanto que já estou a poupar para comprar mais cores. Este foi provavelmente o meu produto favorito do ano inteiro.

I hope you're having a great day,
Marta Ribeiro xx

P.S. I have Snapchat now! I don't post much but if you want, follow me on there: around_colours

All of the pictures are protected by Copyright. Any use without given credit is punished by law.

You Might Also Like

0 coments

Thank you for commenting! I appreciate every comment and I always try to reply to everyone. I hope to hear from you again soon!