Dry Shampoo

12:11:00

Dry shampoo has evolved a lot in the past five years. I remember when I was 15, tired of having oily roots basically every day, and finding out that there was something I could use to disguise it. My poor little heart was amazed! I immediately went on my laptop and searched what dry shampoos were available in my country, knowing I wouldn't have much choice because we practically don't exist to many brands. I couldn't find much information, unfortunately. Most dry shampoos available here were only sold online and back then I wasn't as comfortable with online shopping as I am now. So I went on a mission to the nearest drugstore hoping that I had missed something while doing my research. Didn't find anything. I kept trying and went to a few supermarkets. When I started to feel defeated I stumbled upon Syoss's Anti-Grease Dry Shampoo. Can you believe I found it by accident while browsing through the supermarket thirty seconds away from my house?

Chmapô seco evoluiu muito nos últimos cinco anos. Eu lembro-me de quando tinha 15 anos, farta de ter raizes oleosas basicamente todos os dias, e descobrir que havia algo que podia usar para o disfarçar! O meu pobre coraçãozinho estava fascinado! Eu fui ao meu portátil imediatamente e pesquisei que champôs secos haviam no meu país, sabendo que não iria ter muita escolha porque nós praticamente não existimos para algumas marcas. Não consegui encontrar muita informação, infelizmente. A maior parte dos champôes secos disponíveis aqui eram apenas vendidos online e naquela altura eu não me sentia tão confortável com compras online como me sinto agora. Por isso fui numa missão há drogaria mais próxima na esperança de me ter escapado algo durante a minha pesquisa. Não encontrei nada. Continuei a tentar e fui a alguns supermercados. Quando começei a sentir-me derrotada dei de caras com o champô seco Anti-Grease da Syoss. Consegues acreditar que o encontrei acidentalmente enquanto vagueava pelo supermercado a trinta segundos da minha casa?


The good thing (so I thought) is, from that day on I used that dry shampoo every two days, on the day that I would wash my hair (I used to wash my hair at night, because of school, every two days so I'd wear on the second day when it got greasy, just in case you're confused). The bad thing is that dry shampoo was crap. Literally crap. It left awful white dust all over my scalp, it didn't absorb oil that well because two hours after leaving the house I already looked greasy again. It wasn't good. And it didn't take much for me to finish the whole bottle. I even bought a second one! You know when you've never tried a certain product so you buy one and you use it and think it's good but then when you try other brands you realise that was the worst thing ever? That's what happened to me. And that's why I thought it was amazing, because I had never tried anything else! And when it started to disappear from the shelves I hoped that they weren't gonna discontinue it because it was great...

O lado positivo (pensava eu) é que a partir desse dia eu usei o champô seco dia sim, dia não, no dia em que lavava o cabelo (eu costumava lavar o cabelo à noite, por causa da escola, dia sim, dia não por isso usava no segundo dia quando ficava oleoso, só para não ficarem confusos). O lado negativo é que o champõ seco era uma porcaria. Literalmente porcaria. Deixava um pó branco horrível na minha cabeça, não absorvia oleo muito bem porque duas horas depois de sair de casa já estava oleoso outra vez. Não era bom. E não demorei muito a acabar uma lata. Até comprei uma segunda! Sabes quando nunca experimentaste um produto por isso compras um e usas-lo e pensas que é bom mas depois experimentas outras marcas e apercebes-te de que aquele era a pior coisa de sempre? Foi isso que aconteceu comigo. E é por isso que eu achava que era fantástico, porque nunca tinha experimentada mais nada! E depois quando começou a desaparecer das prateleiras eu rezava que não o descontinuassem porque era tão bom...


I was pretty uneducated when it came to dry shampoo but now, five years later, that Syoss dry shampoo has been discontinued (I think, I haven't seen it since then) and I now have more brands I can use, getting them physically or ordering them online (still not 100% comfortable but comfortable enough to do this) and I have much more information online.

Eu era mal informada no que toca a champô seco mas agora, cinco anos depois, aquele champô seco da Syoss foi descontinuado (acho eu, não o vejo desde aquela altura) e agora tenho mais marcas que posso usar, obtendo-as fisicamente ou encomendando online (ainda não confortável a 100% mas confortável o suficiente para fazer isto) e tenho muito mais informação online.

If you're like I was five years ago, there's no need to go any further. Check out this amazing article that has all the information you need to find the perfect dry shampoo for you, really easy and fun to read and more helpful that all the research I've done in the past five years altogether.
Good luck and remember, don't leave the house with "white snow" on your head.

Se és como eu era há cinco anos atrás, não precisas de ir mais além. Vê este artigo fantástico que tem toda a informação que precisas para encontrar o champô seco perfeito para ti, fácil e divertido de ler e mais útil do que toda a pesquisa que fiz nos últimos cinco juntos todos juntos.
Boa sorte e não te esqueças, não saias de casa com "neve branca" na cabeça.

I hope you're having a great day, 
Marta Ribeiro xx 

You Might Also Like

8 coments

  1. Believe it or not ive never used dry shampoo, I just love to wet wash my air every other day I don't think anything could replace that lol, I loveeeeee ur hair btw so beautiful and shinY! Thank you so much for sharing this with us! Happy New Year to you and your family!! Dominica from www.its-dominica.blogspot.co.uk

    ReplyDelete
    Replies
    1. aww thank you, my hair has its days haha thank you so much for stopping by!

      Delete
  2. Dry shampoo is the best! Seriously such a lifesaver

    aikocunanan.com


    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Thank you so much for stopping by Caitlin!

      Delete
  4. Love your page!!! xx

    https://theestylenomads.blogspot.co.uk/
    IG: @stylenomads

    ReplyDelete

Thank you for commenting! I appreciate every comment and I always try to reply to everyone. I hope to hear from you again soon!