3 Clothing Items I Regret Buying

16:29:00


Oh regrets. We all have them. Life is full of bad decisions and we can either let them hunt us or we can learn from them. I choose to learn and to never make the same mistake again.
Today, I'll be telling you the three biggest mistakes I've made when it comes to fashion, in hopes that someone reading this doesn't make the same mistakes.

Oh arrependimentos. Todos os temos. A vida é cheia de más decisões e podemos deixá-las assombrar-nos ou podemos aprender com elas. Eu escolho aprender e nunca mais cometer o mesmo erro.
Hoje, vou dizer-vos os três maiores erros que cometi no que toca a moda, esperando que alguém a ler isto não faça os mesmos erros que eu.


Tailored coat \\ Casaco por medida

I've already talked about this coat on my latest post, the Closet Confidential Tag. It was really expensive and it was also a lot of work and it turned out nothing like I had imagined. I don't like the way it looks on me, the way it feels, the only good thing about it is that it's warm but it's so heavy I couldn't possibly wear it an entire day. Besides being heavy, it's way to structured and doesn't feel comfortable at all. Every time I wear it and look in the mirror, I think I look like a whale. I don't like the shape of it and how it makes me look. This was a big mistake that I won't be making again. Seamstresses can do a great job but sometimes it's just best to buy that piece in a store.

Eu já falei sobre este casaco no meu último post, a Tag Closet Confidential. Foi muito caro e dei muito trabalho e não ficou nada aquilo que eu tinha imaginado. Não gosto de como me fica, não gosto de o sentir, a única coisa boa é que é quente mas é tão pesado que não o conseguiria usar um dia inteiro. Para além de ser pesado, é demasiado estruturado e não é nada confortável. Todas as vezes que o uso e me olho ao espelho, eu acho que pareço uma baleia. Não gosto da sua forma e de como me faz parecer. Este foi um grande erro e não o irei fazer outra vez. As costureiras podem fazer muito bons trabalhos mas às vezes é melhor comprar a peça numa loja.


Anti-sweat t-shirts \\ T-shirts anti-transpirantes

These t-shirts... Big mistake! You've probably already seen them in sportswear stores but these particular ones are from Decathlon. They're t-shirts that are made from a special fabric that never gets wet. And it doesn't, they're really great from that point of view but the first time I wore them, I knew they were crappy. After about one hour of me wearing the t-shirt, I smelled like a horse. My first thought was that maybe I hadn't put on enough deodorant but I quickly realised it was the t-shirt. They might not get wet but they do make you stink. I've worn them a few times around the house and it always happens. I never get sweaty but I do get smelly. Also, I bought two green ones so I should've known I wasn't gonna like them haha (I only shot one because I couldn't find the other one and it's also wrinkled because it can't be ironed)

Estas t-shirts... Grande erro! Provavelmente já as viste em lojas de roupa desportiva mas estas em particular são da Decathlon. São t-shirts feitas de um tecido especial que nunca fica molhado. E realmente não fica, são muito boas desse ponto de vista mas a primeira vez que as usei, eu sabia que eram más. Passado uma hora de a usar, eu cheirava a cavalo. O meu primeiro pensamento foi que talvez não pus desodorizante suficiente mas rapidamente me apercebi que era da t-shirt. Elas podem não ficar molhadas mas fazem-te cheirar mal. Eu já as usei algumas vezes por casa e isto acontece sempre. Nunca fico transpirada mas fico a cheirar mal. E eu também comprei logo duas verdes por isso já deveria saber que não ia gostar delas haha (só fotografei uma porque não encontrei a outra e também está encorrilhada porque não pode ser dada a ferro)



Pastel pink jeans \\ Jeans rosa pastel

At first, you may think that there's nothing wrong with these jeans. They're cute, they're my style, why would I consider them an item I regret buying? Well, they are cute and my style but there's a detail that makes me regret getting them: they don't fit me. And it's not just some looseness, no. They're two sizes up what I would usually buy. And why did I buy them? They didn't have my size so in my idiotic brain I thought I could still pull these off. I could get them sized down but it would need to take a lot of fabric out and they would lose their shape and wouldn't look the same (and we already know how much I trust seamstresses). I've thought about giving them away or selling them but I don't know anyone that size that would want them and I was unsuccessful when I tried to sell them so I'll probably just give them to charity.

Ao príncipio podes pensar que não há nada de errado nestes jeans. São giros, são o meu estilo, porque é que os consideraria um erro? Bom, eles são giros e são o meu estilo mas há um detalhe que me faz arrepender de os ter comprado: não me servem. E não estão só um bocadinho soltos, não. São dois tamanhos acima do que normalmente uso. E porque é que os comprei? Não tinham o meu tamanho por isso no meu cérebro idiota pensei que conseguia usá-los. Eu podia tentar diminiu-las mas era preciso tirar muito tecido e perdiam a forma e não ficavam na mesma (e já sabemos o quanto eu confio em costureiras). Já pensei em dá-los ou vendê-los mas não conheço ninguém daquele tamanho que os quisesse e não tive sucesso quando os tentei vender por isso provavelmente devo doá-los para caridade.

I hope you're having a great day, 
Marta Ribeiro xx 

All of the pictures are protected by Copyright. Any use without given credit is punished by law.

You Might Also Like

2 coments

  1. I have a tailored suit that didn't turn out as I planned, I still wear the pieces separately but it was a lot of money for a suit I don't want to wear. And I used to wear anti sweat shirts to work, though the ones we had didnt stop you sweating they were just really good at absorbing it


    The Quirky Queer

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm happy to know I'm not the only one with the same problems. It sucks but we gotta live with it! Thank you so much for stopping by!

      Delete

Thank you for commenting! I appreciate every comment and I always try to reply to everyone. I hope to hear from you again soon!