5 Items to Invest in: Makeup

15:13:00

Makeup is one of my passions. I see it as an art form and I love to express myself through my makeup. I love to wear colourful eyeshadows and bright lipsticks, I love to go dark and do a smokey eye and nude lips, I love everything about makeup and every day when I wake up I look forward to doing my makeup. If you wear makeup or you're thinking about starting to, don't forget that you should do it for yourself, not for someone else. It's your face and you should do what makes you happy, never wear makeup for somebody else.
Makeup to me doesn't necessarily need to be expensive in order to be good. Some of my favourite brands are from the drugstore and you don't need to spend a lot of money on makeup in order to get good quality products. But if you do have some money to spend then these are the kind of items I think you should spend your money on. This is just my opinion but if you think that there are other products that it's good to invest in then go with your own thoughts. What works for me might not work for you and vice versa.

A maquilhagem é uma das minhas paixões. Eu vejo-a como uma forma de arte e adoro expressar-me através dela. Adoro usar sombras coloridas e batons extravagantes, adoro fazer um smokey eye e lábios nude, adoro tudo acerca da maquilhagem e todos os dias quando acordo anseio maquilhar-me. Se usas maquilhagem ou estás a pensar começar a fazê-lo, não te esqueças de o fazer por ti, não por outra pessoa. É a tua cara e devias fazer o que te faz feliz, nunca usar maquilhagem para outra pessoa.
A maquilhagem para mim não tem de ser cara para ser boa. Algumas das minhas marcas favoritas são baratas e não é preciso gastar muito dinheiro em maquilhagem para teres produtos de boa qualidade. Mas se tiveres algum dinheiro para gastar então este é o tipo de produtos em que eu acho que devias gastar o teu dinheiro. Esta é só a minha opinião mas se achas que há outros produtos em que vale a pena investir então vai pelos teus próprios pensamentos. O que funciona para mim pode não funcionar para ti e vice versa.

All three are vegan and cruelty-free

Foundation \\ Base

In my opinion, I think you should invest in a good foundation because the secret to having a good makeup look is the base. Besides skincare, foundation is the one thing you should worry about the most because just like a painter, you need a blank canvas in order to make a good painting. And when I say "blank canvas" I don't mean a high coverage foundation. If you like your "imperfections" showing through your makeup then that's your blank canvas. I personally have some days where I want my skin to look flawless and then have some others where I don't mind my acne scars showing through because my makeup that day is more laid back. You do you.

Na minha opinião, eu acho que devias investir numa boa base porque o segredo para ter um bom look de maquilhagem é a base. Para além de cuidados de pele, a base é aquilo com que te devias importar mais porque tal como um pintor, precisas de uma tela em branco para fazer uma boa pintura. E quando eu digo "tela em branco" eu não quero dizer base de alta cobertura. Se gostas que as tuas "imperfeições" se vejam através da tua maquilhagem então é essa a tua tela em branco. Eu pessoalmente tenho alguns dias em que quero que a minha pele esteja perfeita e depois tenho outros em que não me importo que as minhas cicatrizes de acne se vejam porque nesse dia a minha maquilhagem é mais descontraída. Sê tu mesma.

All three are cruelty-free and both of Urban Decay's palettes are vegan

Eyeshadow Palette \\ Paleta de sombras

Eyeshadow isn't necessary for many makeup looks but it's always good to have at least one eyeshadow palette at hand. I'm not a big fan of single eyeshadows unless you have a Z palette because it's not easy to store a bunch of single shadows. So my top tip is to either get an already made eyeshadow palette (if you're a beginner) or a Z palette and then add single eyeshadows as you go.

Sombra não é necessária para muitos looks mas é sempre bom ter pelo menos uma paleta à mão. Eu não sou grande fã de sombras individuais a não ser que tenhas uma Z palette porque não é fácil guardar uma data de sombras individuais. Por isso o meu maior conselho é comprar uma paleta já feita (se estiveres só a iniciar-te no mundo da maquilhagem) ou uma Z palette e depois vais adicionando sombras.

All three are cruelty-free and vegan

Mascara \\ Rimel

I'm not a big fan of mascara because my lashes are already long and voluminous but sometimes I do wear mascara. I think mascara is a good item to invest in because the quality of the mascara you wear matters a lot in the long run. Your lashes are precious and you need to take good care of them. A good quality mascara will not only look amazing but it'll also take better care of your lashes so that in the future you don't hate yourself for wearing all of those crappy mascaras.

Eu não sou grande fã de rimel porque as minhas pestanas já são longas e volumosas mas por vezes uso rimel. Eu acho que rimel é um bom produto para investir porque a qualidade do rimel que usas é importante a longo prazo. As tuas pestanas são preciosas e precisas de cuidar bem delas. Um bom rimel não só dá um efeito bonito como também cuida melhor das tuas pestanas para que no futuro não te odeies por usares uma data de rimel que é uma porcaria.

All three are cruelty-free and vegan

Setting Spray \\ Spray Fixador

Setting spray is a good investment because it's the one product that will decide everything. A good setting spray can make your makeup last longer than if you didn't use a setting spray. It finishes your makeup adding a final touch of matte or dewiness so don't underestimate the power of a setting spray.

Spray fixador é um bom investimento porque é o único produto que decide tudo. Um bom spray fixador pode fazer a tua maquilhagem durar mais tempo do que se não usasses nenhum spray fixador. Finaliza a tua maquilhagem e dá um toque final matte ou luminoso por isso não subestimes o poder de um spray fixador.

All three are cruelty-free and vegan

Brushes \\ Pinceis

Brushes are extremely important. They're the one tool that you need to apply your makeup. You can apply a lot of your makeup with your fingers but it's also better to apply it with something else because then you don't get your fingers dirty, right? Good brushes and sponges or any other tools are the way to go. They make everything easier and look better.

Os pinceis são muito importantes. São a única ferramenta que precisas para aplicar maquilhagem. Há muita maquilhagem que podes aplicar com os dedos mas também é melhor aplicá-la com outra coisa porque assim não sujas os dedos, não é? Bons pinceis e esponjas ou outras ferramentas são a melhor opção. Fazem tudo mais fácil e mais bonito.


I hope you're having a great day, 
Marta Ribeiro xx 

You Might Also Like

0 coments

Thank you for commenting! I appreciate every comment and I always try to reply to everyone. I hope to hear from you again soon!