Makeup Tips I Wish I Knew When I Was Younger

15:39:00


Making mistakes is part of growing up. We've all done them and we all know how important it is to learn a lesson when we do make a mistake. Whether it's something serious and life changing or simply a makeup trick. If you've been using makeup for a while then you must've realised how much you learned ever since you started using makeup. I've also learned a lot and today I'm gonna tell you things I wish I knew when I was younger. If you're just starting to wear makeup then this post is gonna be very helpful. Don't do the same mistakes I did, it's not pretty. Literally haha

Cometer erros faz parte de crescer. Já todos errámos e todos sabemos o quão importante é aprender uma lição quando cometemos um erro. Quer seja algo sério e que muda a tua vida ou simplesmente um truque de maquilhagem. Se usas maquilhagem há um tempo então já deves ter percebido que aprendeste muito desde que começaste a usar maquilhagem. Eu também já aprendi muito e hoje vou dizer-te todas as dicas que eu gostava de ter sabido quando era mais nova. Se estás só agora a começar a usar maquilhagem então este post vai ajudar-te. Não faças os mesmos erros que eu fiz, não é bonito. Literalmente haha


The right shade \\ A cor correta

I feel like this is a mistake everybody makes. Raise your hand if you've ever used a foundation way too dark for you thinking nobody would notice *raises hand*. When I started using makeup I didn't use foundation, I wore a BB Cream, and unfortunately, the selection of BB Creams at the time wasn't very vast and on top of that, brands never sold their lightest shades here because they must've thought we were all tanned since we're in the south of Europe. So I wore a BB Cream in a shade way darker than I should and hoped nobody would notice. I packed on mattifying powder in a lighter shade but it still wasn't enough. You could still clearly see it was way too dark. Please don't do this.

Eu sinto que este é um erro que toda a gente comete. Levanta a mão se já usaste uma base demasiado escura a pensar que ninguém ia reparar *levanto a mão*. Quando começei a usar maquilhagem eu não usava base, usava BB Cream, e infelizmente, a seleção de BB Creams na altura não era muito vasta e para além disso, as marcas nunca vendiam as suas cores mais claras aqui porque deviam pensar que éramos todos bronzeados por vivermos no sul da Europa. Por isso usava um BB Cream numa cor demasiado escura e esperava que ninguém reparasse, Eu enchia a minha cara de pó matificante numa cor mais clara mas mesmo assim não era suficiente. Podia-se ver claramente que era demasiado escuro. Por favor não façam isto.

Black pencil eyeliner \\ Lápis Preto

Again, raise your hand if you've ever used black pencil liner on your bottom waterline only. For some reason, I thought it looked good on me. My theory was that because my lashes were so long and full, if I applied too much liner, they would look too much. So I only applied it to my bottom waterline, where it was needed. Big mistake. I ended up looking really bad and straight out of a decade that happened before I was even born. Eyeliner on your bottom waterline only is not a good look if that's the only eye product on your eyes. It lacks balance and it makes your eyes look smaller.

De novo, levanta a mão se já usaste lápis preto apenas na linha de água inferior. Por alguma razão, eu achava que me ficava bem. A minha teoria era que porque eu tinha pestanas longas e volumosas, se eu aplicasse demais, ia parecer demasiado. Por isso aplicava apenas na linha de água inferior, onde era preciso. Grande erro. Eu acabava por parecer muito mal e vinda de uma década que aconteceu ainda antes de eu nascer. Eyeliner na linha de água inferior não é um bom look se esse for o único produto de olhos que estás a usar. Falta equilíbrio e faz os olhos parecerem mais pequenos.

Blush and contour \\ Blush e contorno

I'm not saying that when you start using makeup you need to wear blush and contour. But when you use a full coverage foundation and end up looking like an egg, something has to be done. I remember thinking that bronzing up my face was too much and I wanted a more natural look. What I didn't realise was that wearing such a full coverage foundation took the shape and the natural life out of my face. I also remember buying a blush, which to this day is my absolute favourite blush, but I didn't wear much of it because I didn't want to overdo it and look like a clown but I wore so little of it that it looked like I wasn't wearing any. Always remember that full coverage foundations aren't natural, so go all in on your contour and blush.

Eu não estou a dizer que quando começas a usar maquilhagem tens que usar blush e contorno. Mas quando usas uma base de alta cobertura e acabas por parecer um ovo, algo tem que ser feito. Eu lembro-me de pensar que bronzear a minha cara é demasiado e queria um look mais natural. O que não me ocorreu foi que usar uma base com uma cobertura tão alta tirava-me a forma e a vida natural da minha cara. Também me lembro de comprar um blush, que até hoje é o meu blush favorito, mas não o usava muito porque não queria usar demais e ficar a parecer um palhaço mas usava tão pouco que parecia que não estava a usar nenhum. Lembra-te sempre que uma base de alta cobertura não é natural, por isso podes exagerar no contorno e no blush.

Lip liner and lip brush \\ Lápis de lábios e pincéis de lábios

Back when I was younger I loved to wear bright and dark shades on my lips. I loved the way they looked, I loved how they made me feel and I wore them all the time. The things is, because the colours I wore were so bright or dark, it got pretty messy. The darker shades would bleed a lot and the brighter shades would end up all over my face, for some reason... Only a few years later I found out about the amazing wonders of a lip pencil and only recently I found out about lip brushes. They're both amazing to apply any lip product but I definitely recommend them for bright and dark colours.

Quando era mais nova eu adorava usar cores vivas e escuras nos meus lábios. Adorava como ficavam, adorava como me faziam sentir e usava-os a toda a hora. O problema é que, devido às cores serem tão vivas ou escuras, ficavam um pouco atabalhoadas. As cores mais escuras sangravam muito e as cores mais vivas acabavam por toda a minha cara, sabe-se lá como... Só alguns anos depois é que descobri as maravilhas de um lápis de lábios e só recentemente é que descobri pinceís de lábios. São ambos fantásticos para aplicar produtos nos lábios e recomendo-os vivamente para cores vivas e escuras.

Have fun \\ Diverte-te

One thing I definitely regret about my teenage years is not having enough fun with my makeup. I was always too worried about what people would think if I went a bit "out of the box". Now, I have a lot more fun with it and I love it much more. I wear all kinds of colours on my eyes and on my lips and I have fun with different blushes and highlighters. If you're just starting with makeup then I definitely advice you to have fun and wear what you want. Don't worry about what people might think.

Uma coisa que eu me arrependo nos meus anos de adolescência é não me divertir o suficiente com a maquilhagem. Estava sempre preocupada com aquilo que as pessoas iam pensar se fosse um pouco "fora da caixa". Agora, divirto-me muito mais e adoro maquilhagem muito mais. Eu uso todo o tipo de cores nos meus olhos e nos meus lábios e divirto-me com blushes e iluminadores diferentes. Se estás só agora a começar com maquilhagem então eu aconselho-te a divertires-te e usar o que quiseres. Não te preocupes com aquilo que as pessoas possam pensar de ti.

I hope you're having a great day, 
Marta Ribeiro xx

Picture from pixabay.com

You Might Also Like

2 coments

Thank you for commenting! I appreciate every comment and I always try to reply to everyone. I hope to hear from you again soon!