Flormar Nail Polishes REVIEW

15:23:00

I haven't written a review in a while, have I? Well, today, I decided to do one because I didn't have anything interesting to post... I have to be honest with you! I've been a bit busy writing a blog post that will be in Portuguese and that one probably isn't gonna be posted on my regular schedule because it's more of a side post if you know what I mean? And the post I had planned for today, after writing it, I didn't feel confident in posting it so I'm writing another one. It happens sometimes.

Não tenho escrito uma review há um tempo, pois não? Bom, hoje, decidi fazer uma porque não tinha nada interessante para publicar... Tenho de ser honesta com vocês! Tenho estado um pouco ocupada a escrever um post em Português e esse provavelmente não vai ser publicado no meu horário normal porque é mais um complemento, percebem? (Depois vêm ;)) E o post que tinha planeado para hoje, depois de o escrever, não me sentia confiante a publicá-lo por isso estou a escrever outro. Às vezes acontece.

So today I thought I'd do a review of a product I instantly fell in love with from the first time I tried it. Unfortunately, the first ever nail polish from this brand is not longer with me because I finished it so I threw it out but I have two others that are worth sharing.

Por isso hoje pensei em fazer uma review de um produto pelo qual me apaixonei instantaneamente desde a primeira vez que o usei. Infelizmente, o primeiro verniz desta marca já não está comigo porque eu acabei-o por isso deitei-o ao lixo mas tenho outros dois que vale a pena partilhar.


I had heard about these nail polishes. I think it was a colleague from when I was in high school that talked about them and one day, when I was looking for a specific colour, I went in the Flormar store and ended up buying one. I got this pastel pink shade that I wore A LOT in 2015. At the time, I didn't pay much attention to it because first, I didn't have a blog so I didn't have to worry about giving my readers an opinion on a product and second, because at first I actually wasn't a fan of this nail polish. I don't quite remember why but I do remember not being very impressed. I didn't hate it and I thought it was amazing but I just didn't pay much attention to it. Last year, I thought I'd get another nail polish since they're so incredibly cheap and I ended up getting that pastel blue and a clear top coat. Right from the start I knew I was gonna love it. It looked beautiful, it looked really good quality and after two whole weeks, it was still flawless. No chips, no ashiness, nothing.

Eu já tinha ouvido falar destes vernizes. Acho que foi uma colega minha do liceu que falou sobre eles e um dia, quando estava à procura de uma cor em especial, entrei na Flormar e acabei por comprar um. Comprei um rosa pastel que usei IMENSO em 2015. Na altura, não lhe prestei muita atenção porque primeiro, não tinha blog por isso não tinha que me importar em dar a minha opinião acerca de um produto e segundo, porque à primeira vista eu até nem fui grande fã deste verniz. Não me lembro bem porquê mas lembro-me de não ficar muito impressionada. Não o odiava e achava-o fantástico mas simplesmente não lhe prestava muita atenção. No ano passado, pensei em comprar outro verniz visto que são tão baratos e acabei por comprar este azul pastel e um transparente para pôr por cima. Logo desde o início eu sabia que o ia adorar. Era lindo, parecia ser de boa qualidade e duas semanas depois continuava perfeito. Sem lascas, sem degradação, nada.


Recently I got this grey colour and I love it. The quality is amazing and I can't even believe that I only had to pay 1.99€ for this. I literally cannot believe it. I also got a base coat this time and apparently, this one fortifies your nail. I haven't seen any improvements on that but it's a good base coat nonetheless.

Recentemente comprei este cinza e adoro-o. A qualidade é fantástica e nem acredito que só tive de pagar 1.99€ por isto. Eu literalmente não consigo acreditar. Também comprei um verniz base que desta vez, aparentemente, fortifica as unhas. Ainda não vi melhorias a esse respeito mas é uma boa base, apesar de tudo.

The only downside to these nail polishes is the colour selection. There aren't that many colours available and the ones that are available aren't really my cup of tea. If you have a colour in mind, don't expect to walk in a Flormar shop and find it right away. There are other nail polishes there that might have the colour you want but this particular collection isn't very vast. I still think it's completely worth a shot and next time you walk by a Flormar store or their website, have a look at these nail polishes, you won't be disappointed.

A única coisa má destes vernizes é a seleção de cores. Não existem muitas cores disponíveis e as que estão disponíveis não são bem a minha praia. Se tens uma cor em mente, não fiques à espera de entrar numa loja Flormar e encontrá-la logo. Eles têm outros vernizes há venda que podem ter a cor que queres mas esta coleção em particular não é muito vasta. Mesmo assim, acho que é de aproveitar e da próxima vez que passares por uma loja Flormar ou pelo site, dá uma vista de olhos aos vernizes, não vais ficar desapontada.

Flormar is cruelty-free.

I hope you're having a great day, 
Marta Ribeiro xx 

All of the pictures are protected by Copyright. Any use without given credit is punished by law.

You Might Also Like

4 coments

  1. Obsessed, that blue colour is perfect! You are doing an amazing job with your blog, well done gal! x

    adelelydia.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much! It means a lot :)

      Delete
  2. pretty stuff, I like the blue and lavander shade!

    xo, Carla
    www.carlaviolet.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much for stopping by Carla!

      Delete

Thank you for commenting! I appreciate every comment and I always try to reply to everyone. I hope to hear from you again soon!